Lekkende injector op mijn Volkswagen Passat, wat te doen?
Als u ongebruikelijke symptomen aan uw auto constateert, maakt u zich terecht zorgen, want een auto vertegenwoordigt een enorm jaarlijks budget en plotselinge storingen verminderen de kosten niet. Dus wat als je denkt dat je een lekkende injector op uw Volkswagen Passat ? Je hebt het waarschijnlijk ontdekt dankzij zwarte / olieachtige druppels langs je motor, of een onrustig stationair toerental of vreemde zwarte rook. Deze drie manifestaties zijn de belangrijkste signalen van een lekkende injector. Omdat dit defect kan leiden tot grotere motorcomplicaties voor uw auto, hebben we ervoor gekozen om deze inhoud te publiceren om u te helpen het defect van een lekkende injector te bevestigen en op de juiste manier af te handelen. Om dit te bereiken, zullen we eerst kijken naar het geval van benzine verstuivers en dan die van dieselverstuivers Volkswagen Passat .
Lekkende injector op mijn Volkswagen Passat
Het is van fundamenteel belang te weten dat de injectoren van benzine- en dieselmotoren verschillend zijn, in werkelijkheid maakt het verschil in verbranding tussen deze twee typen motoren de injectie duidelijk. Het wezenlijke verschil zit in de druk die de injectoren ondergaan, bij een benzinemotor zal deze variëren tussen 3.5 bar voor indirecte injectie en 120 bar voor indirecte injectie.
Lekkende injector op een Volkswagen Passat op benzine: de verschillende lekken
Dat moet worden vermeld injectorlekken op een Volkswagen Passat uitgerust met een benzinemotor zijn vrij zeldzaam. Dit komt door de veel lagere druk in de benzine-inlaatsystemen. Desalniettemin zijn er twee soorten lekken:
- Lekkage vanaf de bovenkant van de injector:
Het is denkbaar dat u een lek heeft vanaf de bovenzijde van de injector, dit is het onderdeel dat is aangesloten op de brandstofrail, hierbij komt een O-ring.
- Lekinjector van het onderste deel:
Ten slotte kunt u een lek ervaren dat afkomstig is van het onderste deel van de injector van uw auto, dit zal optreden vanaf de kruising met de motor en niet met de rail zoals eerder gezien.
Lekkende injector op mijn diesel Volkswagen Passat
In tegenstelling tot benzinemotoren met vonkverbranding lopen dieselmotoren op compressie. Dit verbrandingssysteem zorgt voor een zeer hoge druk in de motor, net als de verstuivers. Op deze modellen is de druk meer dan 10 keer hoger dan op de directe injectie van benzinemotoren voor auto’s, tot 1800 tot 2000 bar.
Lekkende injector op diesel Volkswagen Passat: de verschillende lekken
Bij lekkende dieselverstuivers op uw Volkswagen Passat zijn er drie verschillende soorten lekken:
- Lekkage van de injectorinlaat:
In dergelijke gevallen is het een inlaatpijp die na verloop van tijd zal vervormen, meestal bevindt het lek zich op het klempunt.
- Injector retourlekkage:
Zoals de naam al doet vermoeden, heeft deze lekkage betrekking op het beheer van de brandstofretour in de injector, deze keer is de injector die lekt op uw Volkswagen Passat een gevolg van een O-ring of de plastic punt die lekt.
- Injector basislek:
Dit injectielek is een van de meest irritante, het is de verbinding tussen de motor en de injectorneus die lekt bij een koperen afdichting, u zou een luchtgeluid en compressieverlies moeten ervaren.
- Als u na controle olielekkage heeft maar deze niet uit uw injectoren komt, raden we u aan om door deze inhoud te bladeren over het bestaan van olielekkage op uw Volkswagen Passat .
Lekkende injector op mijn Volkswagen Passat, hoe het lek te verhelpen
En tot slot gaan we kijken hoe u een lekkende injector op uw auto kunt repareren. Regelmatig wordt een lekkage, zoals we eerder zagen, in verband gebracht met een versleten afdichting als gevolg van de te verduren drukken. Maar denk dat de druk in het circuit gigantisch is, met name bij dieselmotoren. U zult dus enkele voorzorgsmaatregelen moeten nemen:
- Verlaag de druk voordat er wordt gewerkt …
- Het maskeert u om het risico van brandstofverspilling te voorkomen
- Werk NOOIT aan een draaiende dieselmotorinjector.
Met betrekking tot het reparatiegedeelte van uw lek, zal het regelmatig beperkt blijven tot het vervangen van de afdichtingen die zijn mislukt:
- Zoek de bron van het lek op
- Haal de betreffende injector uit elkaar
- Vervang de bijbehorende afdichtingsset
- Zet de opstelling weer in elkaar en draai vast met een momentsleutel in overeenstemming met de normen van de fabrikant.
In alle gevallen zijn deze interventies niet onvermijdelijk ingewikkeld, maar als u de kleinste onzekerheid heeft over de behandeling van uw injector die lekt op uw Volkswagen Passat, raden we u aan dichter bij uw automonteur te komen om slechte behandeling te voorkomen die ernstig kan schaden de staat van uw Volkswagen Passat.
Als je meer handleidingen over de Volkswagen Passat nodig hebt, ga dan naar onze categorie Volkswagen Passat.