Automakeover.nl

Garage
0 View
Article Rating
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Lekkende injector op mijn Volvo S90, wat te doen?

Als u abnormale symptomen van uw voertuig opmerkt, bent u terecht geïntrigeerd, want een auto vertegenwoordigt een enorm jaarlijks budget en verrassende storingen verminderen de rekening niet. Dus wat als je het gevoel hebt dat je een lekkende injector op uw Volvo S90? U bent er waarschijnlijk achter gekomen dankzij zwarte / olieachtige druppels langs uw motoreenheid, een onrustige stationair draaien of vreemde zwarte rook. Deze drie ziekteverschijnselen zijn de belangrijkste signalen van een lekkende injector. Aangezien deze storing meer kritieke motorproblemen voor uw auto kan veroorzaken, hebben we besloten dit artikel te schrijven om u te helpen de storing van een lekkende injector te valideren en deze op de juiste manier aan te pakken. Om dit te bereiken, zullen we eerst kijken naar de omstandigheid van benzine injectoren en dan die van diesel injectoren Volvo S90.

Lekkende injector op mijn benzine Volvo S90

Het is fundamenteel om te weten dat de injectoren van benzine- en dieselmotoren verschillend zijn, de realiteit is dat het verschil in verbranding tussen deze twee soorten motoren de injectie anders maakt. Het belangrijkste verschil zit in de druk die door de injectoren wordt uitgeoefend, bij een benzinemotor varieert deze tussen 3.5 bar voor indirecte injectie en 120 bar voor indirecte injectie.

Lekkende injector op een Volvo S90 op benzine: De verschillende lekken

Dat moet gezegd worden injector lekken op een Volvo S90 uitgerust met een benzinemotor komen vrij zelden voor. Dit komt door de veel lagere druk in de benzine-inlaatsystemen. Er zijn echter twee soorten lekken:

  • Lekkage vanaf de bovenkant van de injector:

    Het is denkbaar dat u een lek heeft vanaf de bovenzijde van de injector, dit is het gedeelte dat aan de brandstofrail is bevestigd, hierbij komt een O-ring.

  • Lekinjector van het onderste deel:

    Eindelijk kunt u een lek ervaren dat afkomstig is van het onderste deel van de injector van uw auto, dit zal optreden vanaf de kruising met de motor en niet met de rail zoals eerder gezien.

Lekkende injector op mijn diesel Volvo S90

In tegenstelling tot benzinemotoren met vonkverbranding lopen dieselmotoren op compressie. Dit verbrandingssysteem zorgt voor een zeer hoge druk in de motor, net als de verstuivers. Op deze modellen is de druk meer dan 10 keer hoger dan op de directe injectie van benzinemotoren voor auto’s, tot 1800 tot 2000 bar.

Lekkende injector op diesel Volvo S90: De verschillende lekken

In het geval van lekkende dieselverstuivers op uw Volvo S90zijn er drie verschillende soorten lekken:

  • Lekkage van de injectorinlaat:

    In dergelijke gevallen is het een inlaatpijp die na verloop van tijd zal vervormen, over het algemeen zal het lek zich op het klempunt bevinden.

  • Injector retourlekkage:

    Zoals de naam al aangeeft, heeft deze lekkage betrekking op het beheer van de brandstofretour in de verstuiver, deze keer wordt de verstuiver die lekt op uw Volvo S90 veroorzaakt door een O-ring of de plastic tip die lekt.

  • Injector basislek:

    Dit injectielek is een van de meest lastige, het is de verbinding tussen de motor en de injectorneus die lekt bij een koperen afdichting, u zou een luchtgeluid en compressieverlies moeten ervaren.

  • Als u na onderzoek olie lekt, maar het komt niet van uw injectoren, raden we u aan om door dit artikel te bladeren over de aanwezigheid van olie die lekt op uw Volvo S90.

Lekkende injector op mijn Volvo S90, hoe het lek te verhelpen

En als laatste gaan we kijken hoe u een lekkende injector op uw auto kunt repareren. Heel vaak is, zoals we eerder hebben gezien, een lek verbonden met een versleten afdichting als gevolg van de druk die wordt doorstaan. Maar denk dat de druk in het circuit enorm is, vooral bij dieselmotoren. U zult dus enkele veiligheidsmaatregelen moeten nemen:

  • Verlaag de druk voordat er wordt gewerkt …
  • Dekt u af om het risico op morsen van brandstof te voorkomen
  • Werk NOOIT aan een draaiende dieselmotorinjector.

Wat betreft het reparatiegedeelte van uw lek, zal het regelmatig worden beperkt tot het vervangen van de afdichtingen die zijn mislukt:

  • Zoek de bron van het lek
  • Demonteer de betreffende injector
  • Vervang de bijbehorende afdichtingsset
  • Zet de opstelling weer in elkaar en draai vast met een momentsleutel volgens de normen van de fabrikant.

In alle gevallen zijn deze ingrepen niet per se erg moeilijk, maar als u de kleinste onzekerheid heeft bij de behandeling van uw injector die lekt op uw Volvo S90, raden we u aan om dichter bij uw motormonteur te komen om slechte bediening te voorkomen die kritisch zou kunnen zijn de conditie van uw Volvo S90 schaden.

Mocht u nog vragen hebben over de Volvo S90, aarzel dan niet om onze Volvo S90 categorie te raadplegen.

Weiterlesen:
Het motorlicht blijft op de Volvo S90
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector