Spotrepair

/Spotrepair
Spotrepair2019-03-07T11:53:58+00:00

Voorheen moest BAS 179bij iedere (bumper)schade waarbij opnieuw spuiten van het lakwerk noodzakelijk was, het gehele plaatdeel gespoten worden. Door komst van de “spotrepair” is dit in veel gevallen overbodig. Bij spotrepair wordt slechts het gedeelte gerepareerd waar de beschadiging zich bevindt. Dit scheelt tijd en materiaal.

Waar is spotrepair voor geschikt? Spotrepair is geschikt voor kleine beschadigingen die niet meer met de “krastechniek” zijn te repareren. Een goed voorbeeld is een flinke schaafplek op een bumperhoek. Met spotrepair wordt deze dan eerst geplamuurd, en vervolgens wordt alleen dat stukje van de bumper gespoten. Spotrepair is met name geschikt voor bumpers en het onderste gedeelte van de auto.De maximale grootte van een reparatie d.m.v. spotrepair is +/- 25 x 25 cm. Spotrepair is niet geschikt voor grote schades en schades die doorlopen over meerdere plaatdelen.

  • Wel tot 5x goedkoper dan traditioneel herstel.

  • Geen kleurverschil tussen plaatdelen.

  • Veel sneller: veel reparaties zijn mogelijk binnen 2,5 uur.

  • Binnen een dag is uw auto dus weer klaar.

  • Geen aantasting van de no-claim,

  • Blijft veelal onder de grens van het eigen risic0.

Blijf niet langer rijden met die schade, laat ‘m spotten!

Wat is de werkwijze?

– Eerst wordt het te repareren oppervlak ontvet.
– Vervolgens wordt er geschuurd op een zo klein mogelijk oppervlak. Ook het gedeelte dat afgeplakt wordt zo klein mogelijk gehouden.
– Daarna wordt de primer opgebracht deze wordt gedroogd met warme lucht.
– De kleur van het te spuiten stuk wordt bepaald aan de hand van een gecomputeriseerd systeem met 100.000-en kleuren.
– Voordat de gevonden kleur wordt aangebracht, wordt het te lakken deel nogmaals met verschillende fijnheden schuurpapier bewerkt. Dan volgt de kleurlaag.
– Vervolgens wordt de blanke laklaag aangebracht. Als de eerste vernislaag is gezet, volgt de tweede. Om een randloze overgang te garanderen naar het bestaande spuitwerk, worden een aantal lagen bijspuitverdunning aangebracht.
– Na het infrarood drogen volgt als laatste stap: Het hoogglans polijsten. Resultaat: De schade is hersteld.

Keurig bijgespoten. Geen schade meer te zien. Veel goedkoper als bij het schadebedrijf.
Dhr. G. Yu

Reserveer hier uw spotrepair behandeling

Reserveer hier