Automakeover.nl

Garage
0 View
Article Rating
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Wanneer het roetfilter op Volkswagen Multivan vervangen?

Het roetfilter is een vrij recente uitvinding die is ontworpen om schadelijke deeltjes uit de uitlaatgassen van moderne diesels te verwijderen. Het is al lang ontdekt als de wonderoplossing voor deze vervuilingscomplicaties. Desalniettemin werkt het niet zo goed als verwacht en veroorzaakt het meer complicaties dan het aankan, daarom zullen we in dit artikel zien bij het vervangen van het roetfilter van een Volkswagen Multivan? . Om dit te doen, zullen we om te beginnen identificeren waarvoor het roetfilter van uw motorvoertuig bedoeld is en wanneer het roetfilter van uw Volkswagen Multivan moet worden vervangen.

Wat is het nut van het roetfilter van een Volkswagen Multivan?

Daarom beginnen we onze richtlijn met de grondgedachte om dit onderdeel recentelijk in dieselauto’s te integreren. Zoals we in de inleiding al snel hebben uitgelegd, was het doel van dit filter om de complicaties van vervuiling en schadelijkheid van uitlaatgassen van Volkswagen Multivan-auto’s op te lossen. Het werkingsprincipe is om uitlaatgassen op te slaan die onverbrand zijn of die nog steeds schadelijke deeltjes bevatten, en wanneer het op een voldoende hoge temperatuur is om een ​​tweede verbranding te veroorzaken die de verbranding zal beëindigen en al deze kankerverwekkende deeltjes zal elimineren. Helaas, om deze zeer hoge motortemperatuur te bereiken, moet u op de snelweg zijn of uw Volkswagen Multivan-motor op toeren hebben. Dus we hebben met de tijd ontdekt dat voertuigen die voornamelijk korte ritten of in de stad maken, het roetfilter niet toestaan ​​om deze dampen te verbranden en we zullen in het volgende deel ontdekken dat deze complicaties u kunnen dwingen om roetfilter van uw Volkswagen Multivan vervangen .

Weiterlesen:
Hoe de airconditioning op een Volkswagen Multivan aan te zetten?

Wanneer het roetfilter van een Volkswagen Multivan vervangen?

In deze paragraaf zullen we aangeven wat u hier zeker aantrekt, of het nodig is om het roetfilter van een Volkswagen Multivan te vervangen en zo ja, wanneer?

Is het nodig om het roetfilter op Volkswagen Multivan te vervangen?

Er zijn 2 soorten roetfilters voor voertuigen, een roetfilter met additief, wat de Volkswagen Multivan niet uitmaakt, maar die elke 120 km moet worden opgeladen met een additief dat de regeneratie van het roetfilter mogelijk maakt en dus alles verbrandt die schadelijke roet. De tweede, waar we vandaag in geïnteresseerd zijn, werkt met edele metalen die bij hoge temperatuur een chemische reactie zullen veroorzaken en de regeneratie van het filter en de evacuatie van de kankerverwekkende materialen in gang zetten. Desalniettemin, zoals hierboven beschreven, vereist het zeer hoge temperaturen, als deze niet worden bereikt, zal het filter verstopt raken. Als het filter niet handmatig wordt geregenereerd, rijd dan ongeveer 000 minuten op hoge snelheid om deze temperatuur te bereiken en zo uw filter te regenereren, u verstopt het en loopt het risico uw turbo, uw EGR-klep of uw motor te beschadigen. Als u de EGR-klep van uw Volkswagen Multivan moet reinigen als gevolg van uw roetfilter, aarzel dan niet om ons artikel over dit onderwerp te raadplegen om te zien wat de procedure is.

Wanneer het roetfilter van een Volkswagen Multivan vervangen?

Zoals we net eerder hebben onthuld, is een roetfilter ontworpen om de levensduur van het voertuig te verlengen, maar sommigen van u vragen zich misschien af wanneer het nodig is om het roetfilter van zijn Volkswagen Multivan te vervangen? Houd er rekening mee dat dit onderdeel extreem duur is, arbeid is niet het belangrijkste probleem omdat het gemakkelijk toegankelijk is. Maar het onderdeel zelf zal enorm in prijs variëren, afhankelijk van je motorisatie, je kunt nog steeds een bereik rekenen tussen 700 en 2000 €. Deze wijziging moet alleen worden overwogen in het geval van een volledig verstopt roetfilter. Als u niet regelmatig de snelweg neemt, raden wij u aan, elke maand 10 minuten rijden op de snelweg minimaal 3000 toeren . Ondanks alles is het huidige roetfilter niet goed ontworpen en blijft het lastig, er wordt aangenomen dat als gevolg van het ontbreken van een voldoende frequente temperatuurstijging en andere ontwerpcomplicaties, u moet beginnen met plannen om verander uw roetfilter van 200, 000km als u uw XX gebruikt die meer stedelijk is en een beetje meer als het gemengd is .

Weiterlesen:
Stoel zit vast Volkswagen Multivan in positie

Kijk voor meer tips over de Volkswagen Multivan in de categorie Volkswagen Multivan.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector