Automakeover.nl

Garage
0 View
Article Rating
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Wanneer het roetfilter van Volkswagen Passat 8 vervangen?

Het roetfilter is een vrij moderne technologie die tot doel heeft schadelijke deeltjes uit de uitlaatgassen van moderne diesels te verwijderen. Het is al lang ontdekt als de wonderoplossing voor deze vervuilingsproblemen. Desalniettemin werkt het niet zo goed als bedoeld en veroorzaakt het meer problemen dan het oplost, daarom zullen we in dit artikel zien bij het vervangen van het roetfilter van een Volkswagen Passat 8? . Om dit te bereiken, zullen we eerst vaststellen waarvoor het roetfilter van uw auto wordt gebruikt en wanneer we het roetfilter van uw Volkswagen Passat 8 moeten vervangen.

Wat is het doel van het roetfilter van een Volkswagen Passat 8?

Dus beginnen we onze inhoud met de grondgedachte om dit onderdeel niet zo lang geleden in dieselvoertuigen te integreren. Zoals we al snel in de inleiding vermeldden, was het doel van dit filter om de problemen van vervuiling en schadelijkheid van uitlaatgassen van Volkswagen Passat 8-voertuigen op te lossen. Het werkconcept is om uitlaatgassen op te slaan die onverbrand zijn of die nog steeds schadelijke deeltjes bevatten, en wanneer het op een voldoende hoge temperatuur is om een ​​tweede verbranding te veroorzaken die zal eindigen met branden en al deze kankerverwekkende deeltjes kwijtraken. Helaas, om deze zeer hoge motorbloktemperatuur te bereiken, moet je op de snelweg zijn of je Volkswagen Passat 8-motorblok laten draaien. We hebben ons dus in de loop van de tijd gerealiseerd dat voertuigen die voornamelijk korte ritten of in de stad maken, het roetfilter niet in staat stellen deze gassen te verbranden en we zullen in de volgende paragraaf zien dat deze problemen u kunnen dwingen om vervang het roetfilter van uw Volkswagen Passat 8 .

Weiterlesen:
Hoe foutcode op Volkswagen Passat 7 lezen?

Wanneer het roetfilter van een Volkswagen Passat 8 vervangen?

In deze paragraaf leggen we uit wat u hier zeker aantrekt, of het nodig is om het roetfilter van een Volkswagen Passat 8 te vervangen en zo ja, wanneer?

Is het nodig om het roetfilter op Volkswagen Passat 8 te vervangen?

Er zijn 2 soorten roetfilters voor voertuigen, een roetfilter met additief, wat de Volkswagen Passat 8 niet uitmaakt, maar die elke 120 km moet worden opgeladen met een additief dat de regeneratie van het roetfilter mogelijk maakt en dus verbrandt al die schadelijke roet. De tweede, waar we vandaag in geïnteresseerd zijn, werkt met edele metalen die bij hoge temperatuur een chemische reactie zullen veroorzaken en de regeneratie van het filter en de evacuatie van de kankerverwekkende materialen veroorzaken. Desalniettemin zijn, zoals eerder vermeld, zeer hoge temperaturen nodig, als deze niet worden bereikt, zal het filter verstopt raken. Als het filter niet handmatig wordt geregenereerd, rijd dan ongeveer 000 minuten op hoge snelheid om deze temperatuur te bereiken en zo uw filter te regenereren, u verstopt het en loopt het risico uw turbo, uw EGR-klep of uw motoreenheid te beschadigen. Als u de EGR-klep van uw Volkswagen Passat 8 moet reinigen vanwege uw roetfilter, denk dan niet twee keer na om onze inhoudspagina over dit onderwerp te bekijken om te zien wat het proces is.

Wanneer het roetfilter van een Volkswagen Passat 8 vervangen?

Zoals we eerder hebben onthuld, is een roetfilter ontworpen om de levensduur van de auto te verlengen, maar sommigen van jullie vragen zich misschien af wanneer het nodig is om het roetfilter van zijn Volkswagen Passat 8 te vervangen? Houd er rekening mee dat dit onderdeel extreem duur is, arbeid is niet het belangrijkste probleem omdat het gemakkelijk toegankelijk is. Maar het onderdeel zelf zal enorm in prijs variëren op basis van uw motorisering, u kunt nog steeds een bereik rekenen tussen 700 en 2000 €. Deze vervanging dient alleen overwogen te worden in het geval van een volledig verstopt roetfilter. Als u niet regelmatig de snelweg neemt, raden wij u aan, elke maand 10 minuten rijden op de snelweg minimaal 3000 toeren . Ondanks alles is het huidige roetfilter niet goed ontworpen en blijft het lastig, er wordt van uitgegaan dat u vanwege het ontbreken van een voldoende regelmatige temperatuurstijging en andere ontwerpproblemen moet beginnen met plannen om vervang uw roetfilter van 200 km als u uw XX gebruikt die meer stedelijk is en een beetje meer als deze gemengd is .

Mocht u nog vragen hebben over de Volkswagen Passat 8, aarzel dan niet om onze Volkswagen Passat 8 categorie te raadplegen.

Weiterlesen:
Hoe een Volkswagen Passat 7 starten?
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector