Automakeover.nl

Garage
0 View
Article Rating
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Wat veroorzaakt oververhitting van mijn Volkswagen Passat?

Een van de meest irritante problemen die zich op een Volkswagen Passat kunnen voordoen, is het zien toenemen van de temperatuurmeter. In werkelijkheid is een meter die boven 90/100° uitkomt over het algemeen een teken dat: uw Volkswagen Passat warmt op. Als u zich in dit geval bevindt, heeft u er goed aan gedaan om deze websitelink te bezoeken, omdat we het u gemakkelijker zullen maken om de oorsprong te situeren en het motief te begrijpen. Om dit te bereiken, zullen we allereerst kijken naar de oorzaken van oververhitting van de motor en de gevaren die u loopt, en ten tweede welke oplossingen voor u beschikbaar zijn om dit fenomeen te elimineren.

Waarom raakt mijn Volkswagen Passat oververhit? Wat zijn de risico’s?

Een Volkswagen Passat die warm wordt is een indicatie van een serieus probleem. U moet niet denken dat u het in de toekomst wel zult redden, want als u dat wel doet, loopt u het risico de motor van uw auto onherstelbaar te beschadigen. Werkelijk, als uw Volkswagen Passat warm wordt en u blijft rijden, loopt u het risico dat de motor van uw auto kapot gaat. Een verbrandingsmotor werkt door middel van verbranding, waardoor warmte ontstaat. Deze warmte moet worden geregeld omdat het de motoronderdelen kan beschadigen. Als u witte rook aan de oppervlakte van uw motor ziet komen en u merkt dat u vermogen verliest, uw Volkswagen Passat warm wordt en u schade toebrengt aan uw motor, moet u stoppen.

Wat zijn de oorzaken van een opwarming van Volkswagen Passat?

  • Een lek in het koelsysteem

    Als u regelmatig zonder koelvloeistof komt te zitten en uw systeem regelmatig bijvult, heeft u mogelijk een lekkage, dus laat uw systeem controleren op lekken. Het is ook denkbaar dat uw cilinderkoppakking defect is, in welk geval u in het bijzonder «mayonaise» moet herkennen in het gebied van uw motoroliedop.

  • Een dode calorstat

    De rol van dit onderdeel is om de motorkoeling alleen in te schakelen wanneer de motor op optimale temperatuur is, als deze kapot is, zal de koelvloeistof nooit de motor bereiken en zal uw Volkswagen Passat opwarmen. Controleer de staat ervan.

  • Een geblokkeerde radiator

    Hoewel deze situatie zeldzamer is, als uw radiator erg vuil is of verstopt zit met onzuiverheden, zullen de koelribben niet langer hun werk doen en op warme dagen kan uw Volkswagen Passat oververhit raken.

  • Een ventilator die niet meer functioneert

    Vergeet niet de staat en prestaties van uw ventilator te onderzoeken, behalve de lucht die wordt geproduceerd door de snelheid van uw Volkswagen Passat , deze heeft een beslissend doel bij het koelen van uw motor wanneer dit het relais moet zijn wanneer u langzamer rijdt. Bij pech en rijden met lage snelheid wordt uw auto onvermijdelijk warm.

  • Een beschadigde waterpomp

    Tot slot is het denkbaar dat uw waterpomp aan het einde van zijn levensduur is. Het is eigenlijk zijn taak om de koelvloeistof door het circuit te roteren, in het geval van problemen stopt deze actie en wordt uw Volkswagen Passat warm. Dit kan worden veroorzaakt door een defecte riem die uw pomp heeft gebroken. Als dit uw geval is, ga dan naar uw garage.

Hoe kan ik het probleem van een opwarmende Volkswagen Passat oplossen?

Naast het controleren van alle auto-onderdelen die ervoor kunnen zorgen dat uw Volkswagen Passat warm wordt, moet u de juiste beslissingen nemen om de risico’s te beperken in het geval dat uw voertuig heet wordt en u geen andere keuze heeft dan naar huis te gaan, of om naar uw autotechnicus te gaan.

Hier zijn een weinig suggesties als uw auto oververhit raakt:

  • Verlaag uw motortoerental maar niet uw snelheid:

    Door uw motortoerental te verlagen, kunt u de warmte die door de motor vrijkomt, beperken. Probeer echter in de 5e versnelling te blijven bij 70/80 km/u om een ​​grote natuurlijke luchtstroom te hebben om de verwarming van uw Volkswagen Passat te regelen.

  • Zet de motor van uw Volkswagen Passat af als u boven de 100° komt:

    Wees niet gehaast, in geval van oververhitting is het beter om pauzes te nemen en de motor te laten afkoelen in plaats van hem te duwen en het risico te lopen dat hij breekt.

  • Zet uw kachel aan:

    Als u de verwarming inschakelt, kunt u wat warmte uit het motorblok verwijderen, het is een handig antwoord. En omgekeerd, zet je airconditioner uit die warmte creëert.

Als je meer tutorials over de Volkswagen Passat nodig hebt, ga dan naar onze categorie Volkswagen Passat.

Weiterlesen:
Waar koelvloeistof in Volkswagen Passat 7 plaatsen?
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector